Födelsedag

Jag hade en väldigt bra födelsedag på lördag: Först blev det lugna och sköna timmar med min älskade B på stan, bl.a. med falafellunch och lite fönstershopping (oj vad fina höstgrejer de har vid Zara; där blir det nog lite shopping under de kommande veckorna!). På kvällen fick vi som sagt gäster, sju personer blev det. Jag lagade tomat-spenat-ricotta-pasta och till efterrätt blev det en "hallondröm" med hallon, kvarg, grädde, maräng som S hade lagat. Mycket gott och en riktigt lyckad kväll. När vi hade ätit färdigt bar det av till stan där vi träffade 3 andra vänner. Vi satt på en uteservering och drack cocktails till. kl. 2 på natten, det var underbart ljummet väder även om det var så sent!

I gåva fick jag följande:

En stavmixer från märket ESGE, som även används även inom gastronomin. S har haft samma mixer i ett år och har berättat hur otroligt bra den är med jämna mellanrum och jag har varit riktigt avundsjuk hela tiden. Hon förbjöd mig dock att köpa den eftersom hon, hennes man, hennes syster + fästman ville köpa den till min födelsedag. Vilket de också gjorde. Nu blir det bara soppor, shakes och puréer hemma hos oss, hehe!


UGG-stövlar för att slippa ha kalla fötter i vinter.

Av mina föräldrar fick jag pengar och en blombok, av två andra vänner ett presentkort för kosmetikbutiken Douglas och av mina kolleger ett presentkort för en middag i min favoritrestaurant, Zocaló.

Till stavmixern fick jag dessutom en stor låda fylld med frukt

Allt som allt en underbar födelsedag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!