Primark

Trots det kalla och ruskiga vädret har det varit ett skönt veckoslut. Som tur blev jag lite piggare mot fredagkväll, så det blev god sushi med två kolleger och sen ett glas rött vin (Yuntero Reserva - mycket gott!) på en spansk tapasbar. Det var faktiskt en riktigt trevlig kväll!

Igår åkte vi till Bremen och shoppa, till shoppingcentret Waterfront närmare bestämt. Är det någon av er som känner till Primark? De säljer riktig snygga kläder - halvgratis: toppar kostar 2-5 euro, byxor och tröjor kring 10-15 euro. Helt otroligt! Nu vet jag ju inte hur det är med kvaliteten, det får tiden utvisa. Men Primark är nog ett fenomen - där är så mycket människor att man knappt kan andas, folk rusar runt med stora nätkorgar som de proppar fulla med en massa kläder. Vid kassorna går det till som i tullköerna på flygfält: 14 kassor, slingrande köer och 20 minuters väntetid. Man ser typ ingen som går omkring med enbart en Primarkpåse; alla har minst tre som bågnar av kläder. Men om man tar med extra mycket tålamod och vassa armbågar så kan man nog fynda en hel del. Jag antar att det är fiffigare att gå mitt i veckan om man har möjlighet, inte på en lördag.

Från Primark fick i alla fall ett linne och en tunn strandklänning att dra över bikinin följa med (så jo, jag hade verkligen bara en påse!), från Zara en längre grå kofta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!