Raclette

I år står min man och jag för nyårsfirandet. Som det ser ut nu blir vi allt som allt 8 personer. Efter många om och men, gamla och nya recept, bra och dåliga idéer har jag nu så gott som bestämt mig för att det får bli raclette. Med raclette är det inte så mycket att förbereda, jag har mer tid för gästerna och alla kan äta det som de tycker mest om. Dessutom kan man äta lite i gången; om någon blir hungrig senare igen är det bara att fortsätta.

Här några idéer på ingredienser för racletten:

- Nötkött, kycklingkött i tunntunna skivor
- Halloumiost
- Racletteost (förstås!)
- Räkor
- Chorizo?
- Tomat, gurka, majs, inlagd gurka, champinjoner, lök
- Fetaost
- Potatis

Som dipp tänkte jag till exempel avocadodipp, sour cream och dipp med honung och senap. Kanske en bulgursallad till det.

Flera idéer - anyone?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!