Sniper-Strap

Länge har jag funderat hit och dit på om jag ska köpa en kameraväska eller en ny rem för min Canon. Eftersom jag oftast bara har med mig ett objektiv, och en väska ofta blir för klumpigt, beslöt jag mig slutligen för en ny rem. Hittills har jag använt den vanliga Canon-remmen som kommer med kameran, men eftersom den hänger kring nacken blir det ofta tungt om man har kameran med sig en hel dag.

Förra helgen beställde jag då äntligen en sniper-strap kamerarem, som jag fick med posten igår. Första intrycket är bra: Man kan ställa in längden precis som man vill och remmen hänger bekvämt på den vänstra axeln så att kameran befinner sig vid den högra höften. Plötsligt känns utrustningen lättare än med den andra remmen, eftersom vikten befinner sig på axeln och inte i nacken; dessutom har remmen en inbyggd "schock absorber".

Remmen sätter man fast i kameran med hjälp av en skruvplatta som skruvas in i kamerans stativhål - det låter farligt men den sitter som gjuten!

Nu blir det då dags att testa remmen in action! Senast i Lissabon är det alltså "upp till bevis"! Efter den resan får ni veta mera!

google


Nach langem Hin und Her habe ich mich für einen Sniper-Strap-Kameragurt entschieden. Am Samstag bestellt, gestern bekommen! Der erste Eindruck ist sehr gut; nach unserer Lissabonreise, wo die Kamera wahrscheinlich jeden Tag dabei sein wird, kann ich sicherlich mehr berichten!


Kommentarer
Postat av: Amrit

Eine sehr gute Entscheidung! Du wirst ihn lieben!

2012-04-20 @ 09:23:26
URL: http://blog.lutzkarau.de
Postat av: Sara

Jag har också tänkt skaffa mig en sån nångång snart :) det ser otroligt praktiskt ut!

2012-04-29 @ 21:42:08
URL: http://saralene.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!