2012

2012 var ett rätt så jobbigt år med den ena och andra motgången. Samtidigt innehöll året naturligtvis även en del trevliga grejer, som exempelvis att vi fick bli gudföräldrar till fina Jakob, att vi tillbringade trevliga dagar i Lissabon och att vi både har firat vår egna första bröllopsdag och två bröllop med goda vänner.
 
Januari
I januari tillbringade vi en lördag i finaste Köln; en välbehövd dag med bästa vänner. Att jag dessutom träffade en gammal studiekompis på en sidogata i Köln var lite roligt. Dessutom firade vi en födelsedag i Bremen och förundrades över snön som kom i slutet av januari.
 
Februari
Början av februari var iskall. Vi fick veta att vi skulle få bli gudföräldrar till filuren i Sandras mage. Vi firade Bs födelsedag, gick på dyr indisk restaurang och jag åkte på arbetsresa till Hannover. Jag fick veta att jag skulle få äran att vara "grooms maid" till min bästa vän. Våren knackade på dörren.
 
Mars
I mars knåpade jag ihop en och annan ordtavla. Våren kom och med den flyttade en och annan färgglad vårblomma in i vårt vardagsrum. Vi tog fram utemöblerna. Jag åkte till Frankfurt på arbetsresa och till Hamburg för att förlänga mitt pass. Spontant besök av en gammal vän med gravidmage. Jag beställde min nya bil och njöt av de första varma dagarna.
 
April
Vi firade påsk tillsammans med goda vänner från Rheinland. Jag filade på talet för höstens bröllop och tog bilder på finaste Jakob. Mina föräldrar besökte oss i Oldenburg och vi åkte till Osnabrück en lördag. I slutet av månaden åkte vi till Lissabon.
 
Maj
Vi började majmånad i Lissabon. Min man åkte till Fort Lauderdale på arbetsresa och jag alldeles spontant till Mönchengladbach för en helg. Jag upptäckte den nya fina Sushirestaurangen och den första sommardagen kröp fram ur sitt ide. Vi gick på solig middag med våra bröllopsfotografer och åkte till Schillig en solig ledig dag.
 
Juni
Fotbolls EM präglade hela junimånad. Vi lyssnade på Die Toten Hosen, gosade med vår gudson och firade ett bröllop i ett väldigt hett Bayern.
 
Juli
I juli hade vi semester. Men alldeles i början av semestern dog min mans bästa vän alldeles plötsligt. Detta låg som ett väldigt mörkt moln över hela julimånad, ja över resten av året egentligen. Men så var världens finaste Irene på besök i Oldenburg! Vi fick en grill, jag lämnade tillbaka mitt skrälle till Peugeot och var sjukledig för första gången på länge. I slutet av juli blev det dessutom en helg i Düsseldorf.
 
Augusti
Jag åkte på arbetsresa till Bremen, vi bekantade oss med det nya caféet Blätterteich, killarna firade Ts svensexa i Hamburg. Vi firade vår första bröllopsdag och min födelsedag. Sommarhettan hittade äntligen till Tyskland.
 
September
Vi gick på Oldenburgs stadsfest och surade över att de trots allt började bygga hus på tomten mitt emot oss ännu detta år. Vi hade semester och firade ett fantastiskt bröllop i Mönchengladbach.
 
Oktober
I början av oktober fick jag äntligen hämta min nya bil i Wolfsburg. Vi firade Jakobs dop. Vi fick veta att mina svärföräldrar flyttar tillbaka till Turkiet. Höstvardagen försökte jag förgylla med sushimiddagar och nya tesorter.
 
November
Vi tillbringade en svår helg i Böblingen. Jag drog fram min gamla Pilates dvd. Vi köpte ny diskmaskin och tittade på The Voice of Germany. Jag köpte julklappar, gjorde chokladkola och fotograferade på julmarknaden.
 
December
I december hade vi besök av Rheinland- och Hamburg-vänner samt föräldrar. Jag njöt av flera glas Latte Macchiato med skum från vår nya mjölkskummare. Vi firade jul med vänner. Nyår väntar oss imorgon.
 
Nyårslöften för 2013 tänker jag inte ge mig in på den här gången. Jag önskar mig att vi alla får vara friska och att 2013 blir ett mer framgångsrikt och rofyllt år där våra drömmar och önskemål går i uppfyllelse.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!