En fantastisk helg!

Vilken underbar helg det har varit! Helst skulle jag vilja gå tillbaka i tiden till fredag kväll och göra om allt!

Vi åkte iväg vid 16-tiden på fredag eftermiddag. Vid 19-tiden var vi hos T & K i Mönchengladbach där de bor. En knapp timme satt vi och pratade lite, sedan bar det av till den italienska restaurangen PURiNO där vi tillbringade kvällen tillsammans med två av T & Ks vänner. God mat (jag åt ravioli med pesto-ricotta-fyllning och salviasås), fantastiskt sällskap och många skratt och roliga historier!


Resturangen PURiNO där vi åt på fredagkväll. Bildkälla: google.de

Efter maten körde Besim och jag vidare till vårt hotell i Köln. Till min stora glädje hade vi badkar på hotellrummet, så medan mannen min tog sig en öl i baren gled jag ner i ett avslappnande och varmt bad!

Följande morgon sov jag passligt länge till lite före 10, då Besims fortbildning redan hade börjat. För att slippa äta frukost alldeles ensam mitt bland alla andra gäster nere i restaurangen lyxade jag till det med att beställa frukosten på rummet! Det var en hel bricka full med kaffe, olika brödsorter, croissant, fruktsallad, ostar, marmelader, apelsin saft osv! Alldeles fantastiskt!


Ett oskarpt mobilfoto av frukosten, men you get it!

Vid 12-tiden hämtade T & K upp mig och vi tillbringade hela dagen i ett vackert Köln, medan Besim var på fortbildning! Jag förälskade mig nog lite i den staden; det är nog något speciellt med storstäder! Vi hade dessutom en fantastisk tur med vädret; det regnade inte och solen tittade till och med fram nu och då! Vi gick i butiker, åt Flammkuchen i Ständige Vertretung, tittade på karnevalskostymer, gick längs med Rhenfloden - you name it!


Ständige Vertretung där vi åt en sen lunch på tremanhand. Bildkälla: cologne-info.de

Helt otroligt var dessutom att jag träffade en före detta studiekompis på en sidogata i Köln! Jag tror vi sågs senast för typ 5-6 år sedan i Finland där vi studerade tillsammans. De bor inte ens i Köln, utan ca 1,5 timme utanför, så hur otroligt är det inte att vi träffades där??!!

Vid 17-tiden var Besim färdig med sin fortbildning och lyckades efter några smärre svårigheter hitta både en parkeringsplats och oss inne i centrum. Vi hann ännu med att dricka en kaffe tillsammans alla fyra innan vi måste börja köra tillbaka hemåt. Innan vi åkte berättade T & K dessutom att de har förlovat sig - kan det bli bättre liksom?!

Jag har inte haft så roligt på LÄNGE och det gjorde mig verkligen gott!

Ich hatte wunderwunderschöne Tage in Köln! Es hätte nicht besser sein können und um mich selbst zu zitieren: Samstag war einer der schönsten Tage seit Langem!

Kommentarer
Postat av: Hanna - Mode, smyckestillverkande och min vardag

Vad roligt! :-)

2012-01-16 @ 08:32:22
URL: http://hannafialotta.blogg.se/
Postat av: therese

Gud vad mysigt!

2012-01-16 @ 11:14:59
URL: http://tinythess.blogg.se/
Postat av: ENDENISE - Tävlingar igång ♥

sv: tack fina du! :)

2012-01-16 @ 11:54:00
URL: http://endenise.se
Postat av: Linda ♥

nu kommer en blondin fråga, men var ligget det?:D

2012-01-16 @ 14:45:12
URL: http://www.nattstad.se/LindaLinnros
Postat av: Linda ♥

sv: aha:D det var nice med lite geografi;D

2012-01-16 @ 15:31:47
URL: http://www.nattstad.se/LindaLinnros
Postat av: My Vestlund

ÅH SÅ MYSIGT!

2012-01-17 @ 21:04:33
URL: http://myvestlund.se
Postat av: My Vestlund

ÅH SÅ MYSIGT!

2012-01-17 @ 21:04:34
URL: http://myvestlund.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!