Nutidens problem...

Idag då jag kom till jobbet hände inget alls då jag försökte logga in mig på min vanliga arbetsdator. Visst, den gick att starta, men jag kunde inte logga in.

Först trodde jag att det bara var min dator som fortfarande sov. Eftersom jag alltid är på jobbet vid halv åtta-tiden och de flesta av mina kolleger kommer först något senare var det ingen jag kunde fråga. Efter att mina kolleger började droppa in hörde man först långa suckar och sedan frustrerade svordomar ur allas rum. Det visade sig att ingen av oss kunde logga in. Hela stora universitetsservern hade sagt tack och godnatt i natt och ingenting funkade längre.

Jag var väldigt lycklig över att ha stigit upp kl. 6:20 för att inte kunna göra något alls...

Många kolleger gav upp och gick hem under de följande timmarna, särskilt då den enda informationen vi hade var att man inte visste när det skulle funka igen. Några av oss som blev kvar (*klapp på axeln*) fick ordnat laptop åt oss så att vi åtminstone kunde läsa våra e-mail. Allt annat var dött.

Vid halv två-tiden började äntligen saker och ting att fungera normalt igen - just innan även jag hade gett upp och gått hem.

Tänk så hjälplösa vi är utan datorer på jobbet i dagens samhälle. Vi var alla mer eller mindre sysslolösa. De enda som hade något att göra var de som inte hade städat upp sina skrivbordslådor före jul...

Kommentarer
Postat av: kalle

SV: Så bra då :) jodå allt bara bra med mig också, har en härlig träningsverk framför mig bara :) vad händer ikväll då? :)

2012-01-18 @ 15:49:56
URL: http://kallehedin.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jo, jättestörande när man inte kan göra något alls utan sin dator, och allra värst är det om det är strömavbrott så man inte ens kan koka kaffe under tiden ;)

2012-01-18 @ 16:25:37
Postat av: Jennie & FrökenFlis

men så jobbigt, men så blir det ibland oc h jisses vas handikappad man blir då ;)



Ja det är underbart kul att planera bröllop :) Kramar

2012-01-18 @ 16:48:31
URL: http://jenniesays.blogg.se/
Postat av: Antonia :D

Allt blir väldigt jobigt med ofungerade datorer... Tänk i framtiden, då kommer alla bilder man har tagit varit borta t.ex :((

2012-01-20 @ 11:47:51
URL: http://antem.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!