Düsseldorf i mitt hjärta

Fina dagar med bästa vänner i Düsseldorf ligger bakom oss. Och vet ni, vi hade sol!!! Första gången jag var i Düsseldorf regnade det, andra gången ösregnade det... Detta var alltså tredje gången gilt!
 
På fredageftermiddag då vi kom fram - utan att ha stått i en enda trafikstocking! - susade Besim iväg på fortbilding medan jag diskuterade bröllop, möhippa och svensexa med brudens tärna via telefon, njöt av ett långt och avslappnande bad i hotellrummet och tog igen mig efter en tung arbetsvecka. Vi bodde i Hotel Nikko i Düsseldorf, mitt i stadens japanska kvarter - både i och runt hotellet var det bara Japaner. Ett tag trodde jag att vi åkt för långt och hamnat på andra sidan jorden istället... Så här såg det till exempel ut i minibaren (ursäkta, alla bilder är tagna med min mobiltelefon...):
 
 
På kvällen åkte vi till Mönchengladbach och åt middag med de finaste. God mat, fantastiska vänner, samtal som aldrig tar slut, planer, tankar, drömmar.
 
På lördag vaknade jag upp till en - åtminstone delvis - blå himmel och sol!!
 
Jag unnade mig - precis som i Köln i januari - frukost på rummet! Lite smålyxigt får man ha det ibland!;)
 
Efter det njöt vi av en heldag i Düsseldorf - först på tremanhand, vid tretiden kom Besim från fortbildningen. Jag säger det om och om igen, men ojojoj vad en sådan dag med sådana fantastiska vänner kan göra gott! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!