Final countdown EM

Snartsnartsnart börjar fotbolls EM! Jippii och hurra! Jag ser sååå fram emot det! Tyskland är ju en riktig fotbollsnation och när det är VM eller EM så är det en alldeles speciell stämning här i landet! Alldeles fantastiskt!

Hittills har jag fått uppleva:
VM 2006
2006 studerade jag ännu i Göttingen och min man hade praktik i Westerstede. De flesta matcherna såg vi i Oldenburg (Westerstede är bara ca 20 km från Oldenburg) - ingen av oss hade väl då trott att Oldenburg skulle komma att bli vår hemstad enbart 1,5 år senare!
Tyskland stod värd för spektaklet och första gången på flera flera år utvecklades en känsla av samhörighet och gemenskap bland tyskarna. Fantastiskt!

EM 2008
Vår första sommar i Oldenburg! Vår första sommar i vårt första gemensamma hem! Vår första gemensamma sommar efter ett långt distansförhållande. Vi bodde i närheten av platsen där matcherna visades i direktsänding på kvällarna. Oj vad ofta vi vaknade mitt i natten av sjungande fans - långt efter att matchen var över!

VM 2010
En av de bästa och finaste somrarna någonsin! Jag lärde känna fantastiska människor och förbinder hela sommaren med världsmästerskapet! Vilken otroligt varm sommar det var! Vad vi svettades på uteserveringarna! Vad vi trängdes och kämpade för att få en plats. Efter matcherna skyndade vi hem för att göra oss färdiga för en kväll på stan för att fira! Det var en enda lång fest! Minnen jag aldrig kommer glömma.


En bild från VM 2010!



Kommentarer
Postat av: Sara

Håller med :) jag bodde i Tyskland under EM2008 och det var nog något speciellt med det :)

2012-06-12 @ 22:07:14
URL: http://saralene.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!