Turkiet

På lördag bär det alltså av till Turkiet, svärföräldrarna och hela min mans tjocka släkt för två hela veckor. Har ni sett filmen My Big Fat Greek Wedding? Ja, så är det. Jag skojar inte. 
 
Från litet till stort: Kumla, Gemlik, Bursa. Kumla är en liten by där mina svärisar har en lägenhet (där vi kommer att bo), en by där jag som blondin inte kan gå många meter utan förvånade blickar. Gemlik är snäppet större och Bursa (ca 40 km från Kumla) är Turkiets fjärde största stad. Där kommer vi bland annat att shoppa och hälsa på kusiner.
 
 
Det kommer att bli en hel del mat, diverse språkproblem, soltimmar och shopping på diverse basarer. På min shoppinglista står bland annat en plånbok eller väska (för både mig och S), kanske kanske en Bayern München eller Dortmund tröja, lite turkish delight, en sommarklänning och kanske ett eller annat par Chucks, gärna i gult. 
 
Jag drar djupt efter andan, samlar krafter, ser fram emot stunderna vi trots allt kommer att ha på tumanhand och försöker skratta åt allt annat.
 
Tjolahopp.
 

Kommentarer
Postat av: Jessica

Oj oj, lycka till!;) det är nog med samma inställning som jag förbereder mig på vår resa till Spanien med svärföräldrarna i september... Att ta ett djupt andetag och försöka se det positiva trots att det kommer att bli en påfrestande vecka. Ha en bra resa trots allt! Kram!

Svar: Hihi, tack! Tur att andra känner lite samma! Lycka till till dig också då så här redan på förhand! ;) Kram!
kunterbunt

2013-07-31 @ 20:27:40
URL: http://silverkanten.blogspot.com
Postat av: Maria

En skön semester trots "the big fat family" :-). Skönt ni får ha ert eget lilla krypin i varje fall. Och shoppa loss, ät, drick och NJUT!
Kram

PS
Och i lilla byn kan du låtsas att du är en stor kändis då alla tittar på "blondinen", ta det som så, om du kan. I varje fall hoppas jag paparazzina håller sig borta!

Svar: Hehe ;) Tack, det ska jag göra ;) Tyvärr har vi inget eget krypin utan bor hos svärföräldrarna, vilket är helt okej :) Det är i alla fall ett äventyr! ;)
kunterbunt

2013-08-02 @ 09:43:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!