Birthday

På min födelsedag igår gjorde jag något jag aldrig gjort hittills - jag tog en dag ledigt! Det var ett väldigt bra beslut, om jag får säga det själv! ;) Ungefär så här såg min dag ut:
 
Klockan 7:40 väcktes jag av ett telefonsamtal med sång all the way från Mönchengladbach!
 
Frukost med jordgubbssaft och kaffe på terrassen.
 
Efter att ha gjort mig i ordning i lugn och ro åkte jag in till centrum vid 11-tiden. Oj vad jag älskar att gå omkring i stan på en vardagsförmiddag då allt ännu är rätt lugnt! Lite shoppande blev det också!
 
Sushilunch med Sandra, Nicole och lilla Jakob följt av en kopp kaffe med Sandra.
 
En hel massa Facebookgratulationer!
 
Då jag kom hem väntade ett väldigt oväntat paket på mig i postlådan, som innehöll både en sjal och ett kort som rörde mig till tårar.
 
Det här är ingen vanlig grå sjal. Även om den är ny, har den en lång historia. Detta är historian i ett väldigt litet nötskal: Hur länge som helst har jag gått och varit avundsjuk på den här otroligt mjuka och mysiga saken - och lika länge har jag hoppats på att Zara ska få in den igen. Förgäves. Men nu, nu behöver jag inte hota med att stjäla Ts sjal mera! ;) Och japp, den är verkligen från Zaras herravdelning; ibland lönar det sig att kolla upp deras accessoarer också!
 
Kanske det vackraste kortet jag fått...
 
Då jag just samlat mig och torkat glädjetårarna ringde det på dörren igen - den här fina gerberabuketten kom via Fleurop av fina vänner i Wolfenbüttel. Detta hade jag verkligen inte räknat med. Med tanke på att min brudbukett bestod av gerberablommor, var den här buketten särskilt speciell.
 
På kvällen tog B och jag en liten lyxtur till en bar i närheten och drack ett glas dagen till ära.
 
Tack till alla som kom ihåg mig igår! Det var en fin dag med perfekt väder!
 
Gestern hatte ich Geburtstag und habe zum ersten Mal ganz spontan einen Tag frei genommen (es lebe der Zeitausgleich!). Ich hatte einen wunderschönen Tag bei perfektem Wetter. Unter anderem war ich mit Freundinnen Sushi essen und habe ein paar unerwartete Geschenke bekommen, die mich zu Tränen gerührt haben... Jaja, ich bin ziemlich nah am Wasser gebaut! Alles in allem ein gelungener Tag!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!