Väldigt chokladiga chokladfudge

Nu då jag har varit ensam hemma och pga. min hosta inte kunnat träna på kvällarna har jag testat några nya recept på fudge istället. Det finns ju inget roligare att ge bort som små adventsgåvor! 
 
Först ut av två recept är en chokladig chokladfudge:
 
1 burk sockrad kondenserad mjölk (det är viktigt att det är den sockrade sorten)
500 g mörk choklad
Spekulatius (tyska pepparkakor - ni kan ta alldeles vanliga pepparkakor)
 
 
Rör ihop chokladen och kondensmjölken i en kastrull och låt chokladen smälta försiktigt. Rör om regelbundet så att inget bränner i botten. Rör ner pepparkaksbitarna i smeten och häll allt på en ugnsform (ca 25*15 cm). Låt stelna i kylskåpet minst två timmar. 
 
Tro mig, det här är en riktig chokladbomb! En enstaka bit räcker bra för att stilla eventuellt chokladsug. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!