Gräsänka

Från och med idag kommer jag under de kommande månaderna att vara gräsänka från måndag till fredag. Jag behöver nog tid att vänja mig vid den nya vardagen, men det får gärna gå fort.
 
Jag räknar redan dagarna till fredagkväll då min finaste kommer hem igen. Tills dess får jag koncentrera mig på jobb och träning. Man får se det positiva i det hela: Jag kan se på romantiska filmer i fred och kocka asiatiska rätter med kokos. Typ.
 
Den här trista måndagen bara öser det ner; den ena och andra gatan ligger under vatten och de flesta av mina kolleger stod en halv evighet i trafikstockningar pga. både översvämningar och olyckor. Jag hoppas att jag kommer hem torrskodd och utan större förseningar - sedan flyr jag till gymmet!
 
 

Kommentarer
Postat av: Jessica

Här har det också regnat hela dagen, tycker att det är gummistövelväder varje dag nu för tiden... Jävfla november! Kämpa på och krafter för din nya vardag, förstår att det är en hel del att vänja sig med. Hur länge är det tänkt att han är borta hemifrån, att ni har det här arrangemanget? Kämpa på i novemberrusket, snart är det ju jul (typ)!;) kram!

Svar: Hej! Ja verkligen, äckliga november!
Jo, nog blir det väl bra - Dortmund är ju ändå så nära att man kan ses varje helg. Får se - vi väntar åtminstone ett halvt år innan vi bestämmer oss om vi flyttar dit. Antagligen tar det nog till sommaren. Nästa realistiska tidpunkt för mig att byta jobb är till 1 juli. Kram!
kunterbunt

2013-11-04 @ 21:00:16
URL: http://silverkanten.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!