Stadsfest och tunga skor

På torsdagen såg det ju ut som om stadsfesten skulle regna bort helt och hållet, men vi hade tur varje kväll: de eviga regnovädrena slutade alltid passligt till kvällarna så att vi kunde se på livebanden och träffa resten downtown som planerat. Det var i och för sig ganska kallt nästan varje kväll så i något skede av kvällen bar det in på någon bar. Men kul hade vi i vilket fall som helst, centrum var proppfullt, musiken var bra och sällskapet perfekt! Enbart falafeln gjorde mig något besviken, den var inte alls så god som förra året. Var var hummus-såsen?

Igår på lördag hade vi dessutom den stora äran att få se byggplatsen där det byggs ett nytt köpcenter. Det ska öppnas i maj nästa år och en av våra underbara vänner som är arkitekt och jobbar för projektet visade oss hur centret börjar se ut innanför. Det var verkligen intressant och jag kände mig otroligt chic i de otroligt tunga säkerhetsskorna och den snygga hjälmen! Underbart indeed! Men what the hell, spikar i foten och byggmaterial på huvudet är säkerligen inte det roligaste som man kan vara med om på en lördageftermiddag...

Idag åkte vi till Bremerhaven till SAIL-festivalen, men det öste ner och var blåsigt och kallt. Nu ska jag bara ta det lugnt resten av kvällen och hoppas på att sensommaren hittar tillbaka! Hösten ogillas i augusti!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!