Saknad

Jag saknar dig så. Jag kan inte sova utan dig. Jag saknar din godnattpuss då du lägger dig efter att jag redan somnat. Jag saknar att vakna upp till din väckarklocka. Jag saknar att du ringer mig under lunchpausen och medan du kör hem från jobbet, jag saknar att gå på gymmet med dig efter jobbet, att städa upp kläder du låtit ligga och skor som står mitt i rummet, jag saknar att du köper onödiga saker som fyller upp hela kylskåpet. Jag saknar din närvaro, din värme, den säkerhet jag känner då vi är tillsammans. Jag saknar att skratta tillsammans med dig, jag saknar hur du talar en massa strunt. Jag saknar att du ringer tre gånger på dörren för att du inte orkade ta nyckeln med dig. Jag saknar att du hör samma sång gång på gång igen tills jag blir tokig.



Jag saknar att krama dig medan du står och tittar ut genom balkongdörren, att lägga huvudet mot din trygga rygg och känna närhet, säkerhet, värme.



Kanske behöver man vara ifrån varandra ibland för att kunna uppskatta det man har, för att hitta tillbaka till varandra även då man aldrig förlorat varandra. Jag räknar dagar. Planerar resten av sommaren, hösten, vintern. Vill tillbringa dagar, veckor, månader, ja livet med dig.

Jag saknar min bästa vän och bättre hälft.

Bildkälla: weheartit

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!