In between.

Jag minns hur jag under mina första år i Tyskland fascinerades av att det fanns bagerier i varje hörn, av de billiga livsmedelspriserna, av de öppna människorna, av att allt var annorlunda men ändå lika. Hur jag samtidigt irriterades av lightprodukternas avsaknad, av att ytterdörrarna öppnades inåt och av att ckokladen kostade 65 cent - en evig frestelse.

Idag, 7 (!) år senare, märker jag dessa grejer inte mera; de har blivit en självklar del av min vardag. Istället förundras jag över saker och ting i Finland då jag är där. Är det ine konstigt hur man vänjer sig, glömmer och anpassar sig? Det är svårt att få ord på det. Saker som var främmande är självklara, saker som var självklara känns främmande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!