En känslofylld helg

Det blev en väldigt känslofylld helg för mig. Efter mycket om och men kom våra gäster på fredagkväll. Det blev en kort tur på stadsfesten: med den tyvärr förkylda K hämtade vi sedan lördagens brud och åkte tillbaka hem till oss för att hinna få tillräckligt med sömn. På lördag steg jag upp kl. 7, gjorde frukost för bruden och körde henne till frisören. Då jag väl kom hem igen vid 9-tiden kunde jag förbereda frukosten för resten av gänget som fortfarande sov sött. Den underbart vackra bruden dök upp igen vid 12-tiden, då pizza, soppa och pastasallad väntade alla fina.

Kl. 13 bar det av till vigseln, som var hur fin som helst! Efter en paus på ett par timmar och ett klädbyte fortsatte festen på kvällen. God mat, skratt, vin, sång, historier, rucolaglass, en överraskning och dans fyllde kvällen. Men också en del tårfyllda ögon då jag efter kombinationen vackra och vemodiga ord av en vän + två vackra sånger blev lite väl känslofylld. Jag träffade många personer från mina år i Göttingen; personer som jag tycker mycket om men jag inte sett på 4-5 år; personer som inte ändrat sig ett dugg och som blev minst lika känslofyllda av att tala good old memories. Att dessutom få en underbar pratstund och många vackra ord då man redan kämpar med tårarna, det är inte lätt. Vänner som struntar i att man förbjudit dem att säga något fint under de kommande minuterna. Blöta ögon, det har jag fortfarande. Saknad fyller mitt hjärta. Tre av mina bästa vänner har flyttat från Oldenburg under det senaste halvåret. "Ich denke immer an dich" var kvällens vackraste ord. Jag tänker alltid på dig. De orden glömmer jag aldrig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!