Vårt bröllop

Nu har det gått ett par dagar, vi har hunnit sova några extra välbehövda timmar och öppna alla gåvor. Som jag nämnde i förra inlägget var vårt bröllop perfekt från början till slut! Det började på fredagen med vår borgerliga vigsel som vi bara firade med de allra närmaste, alltså våra familjer. Alt gick väldigt bra och efteråt åt vi alla en god lunch tillsammans. På fredagkväll, alltså kvällen före de egentliga bröllopet, träffades vi med alla vänner som hade hunnit till Oldenburg vid det laget. Vi drack vin, skrattade och hade roligt till kl. 23 på kvällen. Det var underbart att tillbringa tid med vännerna redan kvällen före och samtidigt hade man inte så mycket tid att vara nervös.

Efter en någorlunda bra natts sömn steg jag på lördagen upp kl. 9 och började göra mig i ordning: packa väskan, äta, försöka hålla mig lugn osv. I'm telling you, jag var så nervös!!! Vid middagstider bar det av till frisören tillsammans med tre av mina bästa vänner, varav två var mina brudtärnor. Vi blev väldigt bra omhändertagna och fick inte enbart fina frisyrer och fin make up utan även god fingerfood och champagne! Tobi och Karen hämtade oss kl. halv tre och då bar det av till hotellet i Bad Zwischenahn. Nervositeten steg och steg, inte bara hos mig, utan även hos vår kära chaufför...

Väl framme vid hotellet fick vi en trevlig överraskning; vi fick bröllopssviten gratis! Underbart fin var den! Jag klädde på mig klänningen, drack lite champagne till och sedan var det redan dags för våra First Look-foton. Jag trodde jag skulle spricka av nervositet! Det var en bra idé att ta dessa first look-foton, eftersom vi då redan hann ses på tumanhand innan vigseln. Det tog ca 15 minuter, sedan fick jag vänta en stund till i sviten och med en halv timmes försening kunde vigseln börja.  Tyvärr kunde den inte äga rum utomhus: även om det inte regnade den dagen hade de senaste dagarnas regn gjort gräsmattan alldeles för våt. Fint var det i vilket fall som helst! Min pappa förde mig till altaret och jag såg mig lite diskret omkring och såg alla viktiga människor i mitt liv! Då vigseln började var jag dock helt lugn.



Sedan blev det gratulationer och champagne i trädgården utanför festplatsen. Vädret var perfekt: ca 20 grader och torrt! Vi försvann på fotografering efter en stund och sedan blev det middag och fest som varade sent in på natten. Jag dansade hela natten, slängde av mig skorna i något skede och rockade loss. Klockan halv tre då nästan alla redan hade gått tackade vi för oss och jag gick - genom den numera återigen regniga kvällen - barfota med min man tillbaka till hotellet!

Tack för alla som var med! Det var underbart!!

Kommentarer
Postat av: Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

vackra ni!



ja alla tre, de har ju varit sjuka allihop =(

2011-08-16 @ 18:40:58
URL: http://pyttis.blogg.se/
Postat av: Frida

GUD va fina ni är! Grattis så mycket i efterskott :) <3



Ja jag håller med dig och det är det jag tänker på varje dag när det är extra jobbigt; klarar vi detta så klarar vi allt och eftersom det snart är klart så känns det bättre och bättre för varje dag! :)

2011-08-29 @ 18:38:22
URL: http://fridalinnmans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!