Den andra februari tjugohundraelva

6:30 Väckarklockan skakar mig ur sängen
6:55 Margarinet är slut. Och marmeladen.
7:15 Mitt rouge är nästan slut det med. Alla tecken tyder på att vi borde handla redan idag.

7:55 God morgen jobbet
7:58 Min kollega är sjuk. Blir
helt oväntat tvungen att ta över ett samtal med en intressent för ett studieprogramm som jag enbart arbetat i sedan tre veckor. 50 minuter tid att förbereda mig.
8:50 Sicheres Auftreten bei völliger Ahnungslosigkeit som man skulle säga p
å tyska, alltså ungefärt självsäker utstrålning trots fullständig okunnighet - möter interessenterna vid min kollegas byrå. Samtalet tar en knapp timme. Otroligt trevliga människor + framgångsrikt samtal = en ny studerande i det studieprogrammet.
9:55 Pustar ut och lagar en kopp vitt te à la vanilj-persika.


10:20 American chocolate cookie - bra med kolleger som har kex de inte gillar i sin office!
10:30 Det framgångsrika samtalet gav mig en kick!
11:00 Dags för sittbollen att komma till användning igen!

12:10 Lasagnelunch
12:59 Mentor - the freshmaker!
14:00 Projektmöte
14:51 Spiller vatten över mitt ben, passligt till följande möte. Som tur var glaset nästan tomt.
15:00 Samtal med intressent för deltids Bachelor studieprogramm
15:40 Telefonsvararen meddelar jobbiga jobbgrejer - suck stön stånk!
17:03 Brännande öra efter ett långt, jobbigt telefonsamtal
17:10 Finito, tack för idag. Hem med en otrevlig känsla av att det här spektaklet kommer att ha ett efterspel imorgon.
18:40 Träningspass med ett långt magpass; Rihanna-klassiker fick följa mig på löpbandet.
20:04 Time for shower och tyska Idols

7. 45[l1] am Meeting at the reception (Subway at 7.53 am)


[l1]Wann wollt ihr euch morgens Treffen?


Kommentarer
Postat av: Ina

Åh, tack, jag lovar att höra av mig om jag stöter på problem ;)



Gillar verkligen din nya blogg, Lotte! Superfin :)

2011-02-03 @ 23:06:38
URL: http://inakarlsson.blogg.se/
Postat av: Ina

Och just ja, glömde i förra inlägget: kul att läsa om hela din dag vid olika tidpunkter! Kunde verkligen sätta mig in i hur det måste ha varit :)

2011-02-03 @ 23:07:39
URL: http://inakarlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!