Honungskakor och chokladsnitt

Efter gårdagens projekt fick jag ihop första lasset småkakor: honungskakor och chokladsnitt. Ja jag måste ju medge att jag har ätit och kommer att äta några själv, men resten blev dressed up i små gåvopåsar med röd rosett, som min man ska få ta med söderut nästa vecka.




Med tanke på att jag är ensam hemma nästa vecka kommer jag antagligen att hinna med en hel del; följande småkakor och godis står just nu på min To-Do-Lista:

Biscotti
Havreflarn - ja det är inget nytt med havreflarn, men de ska bli del av en liten gå-bort-gåva då vi hälsar på några vänner i Mönchengladbach nästa helg, eftersom de alltid hittills slukat havreflarnen jag bakat...
Kryddsnurror
Amerikanska cookies
Chokladsnitt med hjärtdekor

Marmeladrutor
Rischoklad
Rocky Road

Ja jag kanske inte bakar allt detta nästa vecka, men det är ju trevligt att ha några små projekt och utmaningar för de kommande veckorna.

Om ni har några trevliga recept på godis eller småkakor får ni gärna dela med er!

Kommentarer
Postat av: Jessica

Så fina de blev, dina gåvopåsar! Ser gott ut också:). Dessa är världens godaste godis, jag har gjort sådana flera år i rad till julen:



http://www.stockmannherkku.fi/portal/sv/delikatessen/recept_och_menyer/recept/efterratter/mariannetryffel/



och så vill jag minnas att du gillar Pätkis, så dessa muffins borde inte göra dig besviken:



http://www.kinuskikissa.fi/minttusuklaamuffinssit-ja-talven-viimeiset-lumihiutaleet/?sliderpage=2&ref=26



Enjoy!:)

2011-11-17 @ 17:02:41
URL: http://silverkanten.blogspot.com
Postat av: Danne

Pätkis, det är helt klart något av det bästa jag vet. Såååå ledsamt att det inte finns pätkis i Sverige.



När jag fyllde år gjorde jag kolakakor, superlätt att göra och dom blev riktigt goda!



100 gr margarin, 1 dl socker, 1msk vaniljsocker, 1msk ljussirap, 2,5 dl vetemjöl, 1 tsk bakpulver. Jag kör allt tillsammans i matberedaren (kallt smör) sen rullar jag dem och plattar ut rullen på bakplåtspapper på plåten. In i ugnen i ca 10 min på 175 grader. Skär sen upp dem i bitar när de fortfarande är lite varma!

2011-11-17 @ 19:48:59
URL: http://frokenminttu.blogspot.com
Postat av: Jessica

Vitsi jag e tollo, som om de sku finnas Pätkis o Marianne i Tyskland! Jag kom bara på mina två favvo-recept utan att fundera närmare:). Men nån slags motsvarighet till Marianne-crush kanske det finns i Tyskland (o Sverige) också (bara man har nåt med mintsmak så är de huvudsaken).



Samma gäller Pätkis-muffinsen; huvudsaken är att man sätter en mintschoklad (eller vilken choklad som helst för den delen, men med Pätkis får man mintsmak) i mitten av muffinsen, kanske det finns motsvarande där ute i världen? Fast Pätkis e nog bäst!;)

2011-11-17 @ 20:36:32
URL: http://silverkanten.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!