En frusen start

Den här veckan började soligt men med igenfrusna bilrutor. Vi får hoppas att det här var sista gången på en lååång tid som jag står där i avgaserna och svär över att inte räckas till det sista islagret i mitten av bilfönstret. En liten propeller à la Karlsson på taket - det skulle göra susen (och säkert väcka grannarnas uppmärksamhet)!

Igår kväll blev det babyfotografering hos våra vänner. Det var första gången jag försökte mig på detta och det var ju inte alls särskilt enkelt och särskilt bra blev det inte heller. Men "es ist noch kein Meister vom Himmel gefallen", som man säger på tyska. Alla är vi barn i början. Ett litet mini-smakprov kommer eventuellt upp senare.

På torsdag kommer mina föräldrar på besök till Oldenburg för fyra dagar - vi får se vad vi hittar på för bus med dem.

Heute morgen - und es ist Mitte April! - musste ich die Autofenster kratzen! Ich hoffe doch sehr, dass dies das letzte Mal war für die nächsten Monate! Am Donnerstag kriegen wir für vier Tage Besuch von meinen Eltern; mal schauen, was wir dann Schönes machen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!