À la groomsmaid

Med drygt fem månader kvar till årets septemberbröllop och det bröllop jag ser mest fram emot det här året - särskilt eftersom jag (som jag redan berättat) har den stora äran att vara brudGUMMENS tärna - börjar det bli dags att fundera på det ena och det andra som ska fixas, organiseras och planeras:

♥ Tal till brudparet
♥ Köpa klänning
♥ Koordinera gästernas eventuella frågor, önskemål om lekar osv.
♥ Planera gemensam möhippa/svensexa tillsammans med brudens tärna
♥ Planera eventuella egna lekar eller roligheter för festen

Talet har jag redan börjat fila på och jag tror att jag är på rätt väg, men I'm telling you - det är inte enkelt. Inte alls.

Frågor och önskemål har inte börjat droppa in än, men inbjudningarna har skickats först för ett par dagar sedan, så det kommer säkert att bli mer under de kommande veckorna.

Gällande möhippa och svensexa tror jag brudtärnans och mina funderingar går mot en gemensam svensexa/möhippa - jag tror det blir roligare så i det här fallet. Kanske en kort helgresa till någon rolig stad i närheten? Eller något litet äventyr?

Klänningen, ja. Den har jag börjat leta efter men ännu har jag inte hittat någon passande. Särskilt färg-frågan är svår, tycker jag. Ska min klänning passa till brudgummens kostym eller kanske till kravatten? Ska den passa till brudtärnans klänning? Ska den bara allmänt taget passa till bröllopsfärgerna? Eller är det kanske ingen skillnad alls? Enligt brudparet får vi komma hur vi vill, i vilken färg vi vill, men frågan är ju vad som ser snyggt ut och passar då man står där framme med brudparet? Själv tycker jag att det är fint att man på basis av klänningarna/färgerna kan identifiera tärnor, best man osv.



Kommentarer
Postat av: Emma Surell

SV TACK!

2012-04-11 @ 20:55:43
URL: http://emmasurell.blogg.se/
Postat av: LinaJosefinBerg

Haha det var väl bra att du skrev för jag såg havrecrunch som något nyttigt... Tänkte havre = nyttigt! Men tydligen inte :(

2012-04-12 @ 12:48:48
URL: http://linajosefinberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!