5 december 2012

Igår kväll då jag vid halv tio-tiden blivit färdig med allt jag hade tänkt göra slog jag slag i saken och öppnade årets första glöggflaska. Svensk glögg naturligtvis. Den tyska Glühwein är inte alls lika god...
 
Och imorse då jag släpade mig ut ur sovrummet såg jag S N Ö ! Jag blev tvungen att gnugga ögonen en stund, trycka näsan mot fönsterrutan (jag måste tvätta fönstren i vilket fall som helst) och spänna upp ögonen. Ja det var verkligen snö på hustaket mitt emot och på vägarna. Det visade sig att det inte var särskilt mycket och vägarna var så gott som bara. Men ändå: Vinterns första snö är här! Undrar sa flundran varifrån den kom då det var tydliga plusgrader ännu igår kväll...
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

hallo,wie gehts?ahahha. bor du i tyskland?
ja här är det kaos.... det var förjävligt att åka pendel idag:(

Svar: Jag kan tänka mig det! :( Fast man får tänka positivt; det blir åtminstone en vit jul ;)
Jo, jag bor i Tyskland.
kunterbunt

2012-12-05 @ 18:24:13
URL: http://psychedelique.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!