Äta hälsosamt

Sedan början av året har jag äntligen börjat njuta riktigt ordentligt av träningen igen. Det är härligt att få upp konditionen igen efter lata decemberdagar och att komma tillbaka till den där fasen då soffan inte lockar det minsta utan man ser fram emot träningen!

Samtidigt försöker jag igen att äta hälsosammare än annars. Jag tycker inte att jag äter väldigt ohälsosamt annars heller, men när jag är inne i intensiva träningsfaser försöker jag se till att till exempel få i mig mer proteiner än annars.


google.de


Följande grejer brukar jag försöka äta mera av då jag tränar regelbundet:
  • Proteinshake efter varje träningspass! De är verkligen riktigt goda; prova olika smaker för att hitta den du gillar bäst!. Mina favoriter är jordgubbe och hallon-kesella.
  • Kesella blandat med frukter som mellanmål. Kesellan innehåller mer proteiner än joghurt. Prova också att blanda kesella med marmelad, till exempel plommonmarmelad.
  • Nötkött, till exempel i form av lövbiff, eftersom det är gott och går väldigt fort att tillreda efter ett träningspass eller efter jobbet. Enligt vår tränare är nötkött det enda riktiga om man inte vill gå ner i vikt utan behålla vikten och bygga upp muskler. Om man har som mål att gå ner i vikt flera kilo ska man hellre satsa på kyckling och kalkon. Jag föredrar nötköttet för tillfället.
  • Fler fullkornsprodukter - färre kolhydrater!
  • Dessutom försöker jag komma ihåg att dricka så mycket som möjligt under hela dagen om jag ska träna på kvällen. Då har kroppen redan tillräckligt mycket vätska för träningen. Självklart ska man komma ihåg att dricka även under träningens lopp, men om man först måste ta igen allt man glömt att dricka under dagen, ligger allt och skvalpar i magen under träningen, vilket kan göra det hela rätt oeffektivt.

 

Momentan befinde ich mich in einer Phase, wo mir das Training besonders viel Spaß macht. Daher versuche ich mehr als sonst darauf zu achten, das "Richtige" zu essen: weniger Kohlenhydrate, mehr Eiweiß, Vollkornprodukte und Obst!


Kommentarer
Postat av: XTIO /Andreas Söderberg

Ditt bevis på en läsvärd blogg!

Var med och tävla om att bli den läsvärdaste bloggen.

Du vinner en länkning+intervju på 3 bloggar.



Läs mer här:

http://xtio.nu/2012/january/lasvart-no4-tavling-vinn-1-lankninginter.html

2012-01-19 @ 11:57:35
URL: http://xtio.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!