Avokado

För tillfället är jag helt inne på avokado som kvällsgodis; gott och nyttigt!

Med tanke på att avokadon är en frukt (ingen grönsak!) innehåller den en hel del fett; den största delen av fetterna är dock enkelomättat fett, som är väldigt hälsosamt. Dessutom innehåller avokadon antioxidanter, A-vitamin och kalium, som är viktigt bland annat då man tränar regelbundet - men annars också naturligtvis!

Jag brukar skära avocadon i något större tärningar och salta lite lätt - mums!


google

Kommentarer
Postat av: therese

Sv: Åh tack :) Och ja, det är jag på bliden hihi.



Men gud vad bra tips, ska köpa mig en avokado nästa gång jag springer ner till affären.

2012-01-11 @ 19:41:30
URL: http://tinythess.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!