Seitenbacher Müsli

När det kommer till müsli är jag väldigt kräsen! De flesta müslisorterna har ingenting alls med hälsosamt att göra (de har nog aldrig ens hört det ordet...), utan är fullproppade med socker! Usch!

Efter mycket om och men har jag nu i alla fall hittat ett märke som producerar någorlunda hälsosam müsli och dessutom har en hel mängd sorter att välja emellan. Efter att jag hade stått och glott från höger till vänster och från vänster till höger framför müslihyllan i matbutiken igår kväll lyckades jag slutligen bestämma mig för sorten "Joggerin Müsli" med rätt så bra värden för att vara just en müsli: ca 330 kcal och 12g protein/100 g. Perfekt!

Har ni någon favoritmüsli? Tycker ni också att det är svårt att hitta rätt sort eller brukar ni laga er egen müsliblandning?

seitenbacher.info


Endlich habe ich ein Müsli gefunden, das sowohl lecker als auch gesund ist, nämlich das Joggerin Müsli von Seitenbacher. Kostet zwar ein bisschen mehr, dafür sind die Nährwerte aber recht gut!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!