Man-tager-vad-man-haver-äppel

Jag måste medge att jag äter en hel del under arbetsdagens lopp: en sen frukost vid 9-/10-tiden (oftast en joghurt, men om jag slår på stort kan det till och med bli en croissant), lunch och oftast också någon sorts mellanmål på eftemiddagen. För att undvika att äta alltför mycket sött tar jag dessutom med mig frukt att äta lite nu och då under dagen, för tillfället oftast ett äppel eller vindruvor.

Igår när jag kom hem låg alla äppelklyftor orörda kvar i asken. Jag tyckte synd både om dem eftersom de inte hade fått komma till någon nytta och om mig som hade struntat i an apple a day-devisen. Så jag skar klyftorna i mindre bitar och slängde dem i en stekpanna tillsammans med ett sammelsurium av vad vi hade hemma: kanel, lite vaniljsocker, honung, mandelspån och krossade små mandelkakor med amarettosmak. Jag stekte allt i lite smör ca 10-15 minuter. Oh vad gott det blev!!

källa




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!