Långhelgen

Tacka vet jag långhelger - tummen upp för att även pingstmåndag är helgdag i Tyskland! Vi har haft kring 25-27 grader och solsken från en klarblå himmel varje dag den här helgen! Alldeles fantastiskt!

På fredag blev det en liten runda på stan direkt efter jobbet; på kvällen träffade vi sedan äntligen våra före detta bröllopsfotografer och vänner på en god middag på en solig terrass med utsikt över stans slott. Perfekt.

På lördag gällde det att hålla i hatten då det var blåsigt men fint. Fönstershopping och kalla drycker i solen präglade denna dag. På kvällen blev det några sköna timmar på en uteservering - jag drack både en latte macchiato och ett glas vitt, med ett planerat och ett väldigt spontant men trevligt sällskap!

På söndag blev det nötinnanlår och grön sparris till lunch. På eftermiddagen kom våra goda vänner och vår gudson på en bit jordgubbskaka (det var världens enklaste och snabbaste "recept" - det kommer upp här snart). De stannade i hela tre timmar; det var riktigt roligt att hinna umgås så länge med dem!

Och idag - efter en somrig hönsfrikasse med bl.a. grön sparris - blev det en tur till kusten, Schillig närmare bestämt! På sommaren känns det nästan som om man skulle befinna sig på en strand någonstans i södern då man åker till dit.


Så här såg det ut i Schillig idag. Taget med min HTC...

Ja även om jag är en av de få som jobbar den här veckan så har jag hunnit med att tanka krafter den här helgen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!