Lissabon

Igår kväll kom vi hem efter fyra dagar i Lissabon - en fin stad som absolut är värt ett besök! Men glöm inte bekväma skor, i Lissabon går man upp och ner för branta backar och trappor heeela tiden!

Under de senaste dagarna har jag:
Ätit mina första macarooner, gått upp och ner upp och ner, skrattat ut paraplyförsäljare, fått bitter limejuice istället för vatten, åkt bergochdalbana med spårvagn 28, ätit utsökt fisk och vanilj-kanelbakelser, träffat en gammal vän jag inte sett på sju år, ätit världshistorien sämsta pizza, åkt buss upp upp upp, nästan blåst bort, omedvetet hundra gånger gått förbi den enda butiken jag sökte, blivit lurad av taxichaufförer, druckit ett himmelskt gott vitt vin, sett EXPO-området från 1998, varit med om mitt livs snabbaste taxifärd, sett otroligt stora sköldpaddor simma bara några centimeter ovanför mitt huvud, beundrat tänderna på en halvstor haj, åkt linha verde och mycket mycket mer.

Bilder följer, här en första på de gamla solgula spårvagnarna!


Seit gestern Abend sind wir wieder zu Hause nach vier schönen Tagen in Lissabon! Lissabon ist auf jeden Fall eine schöne Stadt und eine Reise wert - aber man braucht seeehr bequeme Schuhe, da es ständig steil bergauf und bergab geht!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!