Spontant är bäst

Tidigt på lördagmorgon åkte min man iväg till Fort Lauderdale/Florida på jobbresa. Bitter som bara vad var jag över att inte kunna åka med, att ingen skulle vara i Oldenburg under helgen och att vädret dessutom skulle bli uruselt... Tills Tobi och Karen ringde på fredagkväll - mitt i packandet av Besims kappsäck - och undrade om jag inte helt spontant ville komma till dem under helgen.

Efter att ha funderat i typ två minuter packade jag väskan, slängde in allt i bilen, gick tidigt och lade mig med Besim och åkte iväg till Mönchengladbach på lördagmorgon. Alex kom också helt spontant med så jag har tillbringat de senaste två dagarna med världens bästa gäng (förutom Besim som fattades alltså), strosat över shoppinggaten Kö i Düsseldorf, beundrat Altstadt i Düsseldorf och druckit ett glas vitt i baren Eigelstein vid Mediahafen i Düsseldorf.


Mediahafen Düsseldorf; här i närheten drack vid ett glas vitt på lördagkväll. Källa.

Während mein Mann in Fort Lauderdale auf Dienstreise ist, bin ich übers Wochenende ganz spontan zu Freunden in Mönchengladbach gefahren. Freitagabend um 19 Uhr angerufen - am nächsten Morgen saß ich schon im Auto. Oft ist spontan einfach am besten!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!