Pilates & wellness

Gårdagskvällen var riktigt lyckad, även om det tog en halv evighet tills vi fick maten på Zocalo den här gången... Det blev tapas för B och mig, riktigt gott. Men ojojoj vad de har höjt priserna alltså! Inte bra...
 
Eftersom onsdag egentligen är en av våra träningsdagar kände jag för att göra något i träningväg då vi kom hem från middagen. Då letade jag för första gången på säkert två år fram min Pilates DVD och körde en runda. Jag hade nog glömt hur ansträngande Pilates kan vara. Pust. Men det kändes bra efteråt i alla fall.
 
 
Efter det blev det lite wellness för både hår och hy: En ny oljekur för håret och lite fuktbehandling för huden.
 

Kommentarer
Postat av: Sara

Alltså jag tycker pilates är jättesvårt för jag får inte till aningen rätt. Jag har varit på några pass på gymmet, men jag blir bara irriterad på mig själv då jag andas "fel" hela tiden. Visserligen säger dom att man ska ge pilates lite tid, men jag har inte riktigt kommit in i det ännu!

Svar: Ja det är inte så enkelt i början, men man brukar vänja sig efter en tid. För ett par år sedan gick jag regelbundet på Pilates-pass på gymmet, men nu har de tyvärr slutat med den kursen, så det är tyvärr bara hemma-pass som gäller för Pilates nu. ge inte upp; det är en fantastisk träning och man märker efter en tid hur de djupare musklerna blir starkare.
kunterbunt

2012-11-08 @ 16:12:45
URL: http://www.saralene.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!