2 grader...

Jaha, nu talar alltså alla om vädret. Varje år kan man förvåna sig över att alla verkar vara så överraskade då den första köldknäppen eller den första snön kommer. Helt oväntat är det ju inte att detta sker någon gång i oktober eller november... Efter att igår kväll ha tagit del av alla Facebook-updates gällande den första snön i Finland vaknade vi upp till två hela grader imorse. Halleluja. För exakt en vecka sedan hade vi 23 grader. Tack gode gud för att jag redan har vinterdäcken på. Och för att jag har sätesvärmare i min bil. Och för att jag trots allt köpte den där varma Wellensteyn-rocken förra vintern. Och för att jag köpte några nya te-sorter igår.
 
Och helt by the way: Tack gode gud för att det är Fredag med stort F idag.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!