Helgen

Att risken var stor för att jag skulle sitta i trafikstocking på fredag visste jag ju. Men att det istället för två timmar skulle ta fyra och en halv var ändå lite väl katastrofalt. Jag kom fram en halv timme innan Bs julfest skulle börja; lagom lycklig. Efter att ha kastat i mig en halv sned smörgås, sminkat över trötthetstecknen så gott det gick och dragit på mig andra kläder steg jag in in nästa bil och så susade vi iväg till festen. Det tog en stund för mig att varva ner och jag var nog tröttast av alla närvarande. Trots allt var det roligt att lära känna Bs nya kolleger.
 
På lördag åkte vi - surpise surprise - till Düsseldorf. Det kändes lite som om vi hade åkt dit med resten av världen; det tog en halv evighet att komma fram, att hitta parkeringsplats och slutligen att promenera gemom stan. God lunch blev det i alla fall och en ny parfym - Roverto Cavalli tycks bli mitt nya favoritmärke i parfymväg. På lördageftermiddag träffade vi vänner på en kort kaffe i Dortmund och åkte sedan vidare till Irish Pub i Hagen där B har sin lägenhet.
 
Igår på lördag satte vi oss igen i bilen och åkte till Mönchengladbach för att hälsa på goda vänner och deras dotter. En skön eftermiddag med skratt och fina samtal piggade upp en grå söndag.
 
Bilfärden tillbaka till Oldenburg igår kväll gick som tur en hel del snabbare; knappa två timmar från dörr till dörr. Så ska det vara. Allts som allt en fantastisk helg!
 
Och nu väntar sista veckan före jul och före en gemensam semester på 16 dagar - traumhaft!
 
 
 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!