Nyår

Nyårsafton firade vi på tremanhand hos en god vän. 
 
Innan vi åkte dit öppnade B och jag varsin lyckokaka. Min tyckte tydligen att jag skulle ut och dansa på nyårsafton. Men tji fick den sig, för det gjorde jag inte.
 
 
Det kändes lite som om vi skulle flytta till Alex; hela korgen var full av grejer vi skulle komma att behöva under kvällens lopp: Rödvin, skumpa, elvisp, maränger, förkläde - you name it.
 
Den mörka glittriga ögonskuggan fick åka på dagen till ära.
 
Då vi kom till Alex blev det bara att leta fram de medtagna recepten. Först ut var förrätten, bruschetta.
 
Efter det förberedde jag efterrätten för att den skulle kunna stå och dra i kylen en stund; en hallonmaräng-dröm blev det (recept kommer upp här om någon dag).
 
Efter att vi avnjutit förrätten blev det sedan äntligen dags för killarna att ta hand om huvudrätten; biff och halloumiost från Alex' fantastiska lilla grill.
 
Det ångade ganska så mycket men det blev otroligt gott! Rödvinet väntade på bordet.
 
Vid elvatiden tog vi oss genom regnet in till centrum där vi drack ett glas, inväntade tolvslaget, tände det ena tomteblosset efter det andra och helt tillfälligt träffade några halvbekanta. Eftersom B måste på jobb imorse gick vi dock hem lite före ett. Det var en lugn, men riktigt trevlig nyårsafton. Imorgon börjar jobbet och vardagen igen. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!