Helg med gamla studiekompisar

Några av mina före detta studiekompisar, som numera jobbar som lärare på olika håll, hade en fortbildning i Bremen förra veckan. Eftersom vi inte bor långt från Bremen, tog sig finaste M tid att komma och hälsa på oss över helgen. Till min stora glädje och överraskning bestämde sig även två av de andra - som jag inte sett på sex hela år! - att komma med för en dag. Så på lördagen träffades vi alla passligt till lunch, gick på sightseeing, drack kaffe, njöt av fantastisk sol och tillbringade helt enkelt en väldigt fin lördag tillsammans. På kvällen förde vi tillbaka K och I till tågstation där de tog tåget tillbaka till Bremen, medan vi med M fortsatte downtown för ett glas vitt.
 
Efter en mysig söndag som bland annat innehöll lunch i Bad Zwischenahn, kaffe med vår gudson och "Männerherzen" på teve på kvällen, körde jag imorse M till tåget innan jag åkte till jobbet. För henne bär det nu för ett par dagar vidare till både Köln och Düsseldorf. Ni kan ju gissa hur avundsjuk jag är. 
 
Bilden lånad av K.H. Tack ;)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!