En underbar helgdag

Jag sitter fortfarande med ett stort leende på läpparna och en bomullslen känsla i hjärtat. Vilken fantastisk första-maj-helg! 
 
Det hela började dunderbra på tisdagkväll. Vi var båda trötta efter jobbet, måste handla mat för första maj och ville sedan ta oss in till centrum för att titta på fotboll (ja vi är ju i fotbollens mecka, typ). Där var allt fullare än proppfullt och vi fick ingenstans plats. Plötsligt ringer telefonen: Det var min bästa vän T (som egentliger bor i närheten av Düsseldorf, men under veckorna jobbar i Hamburg som är ca 150 km häirfrån) på andra sidan tråden som kvittrade något om "ÜBERRASCHUNG - jag är i Oldenburg om ca 10 minuter"...!!! Jag kunde ju knappt tro det, men det var verkligen sant! För ett par veckor sedan skulle vi ha träffats i Hamburg, men den träffen blev han tvungen att säga upp med kort varsel. Igår var den konstiga stämningen som bortblåst och det var en alldeles fantastisk kväll vi tillbringade innan han idag åkte vidare hem till sin familj. Det var som tidigare, då han ännu bodde här, en riktig back in the days-revival: Långa långa förtrogna samtal på krogen Strohhalm om allt mellan himmel och jord. Det var precis vad jag behövde!!
 
Med ett stort leende på läpparna vaknade jag idag upp till en solig och varm helgdag. Vi har grillat med vänner, suttit ute på vår terass och njutit av solen, gått på promenad och beundrat hus samt druckit kaffe på en uteservering i stan. Underbart.
 
Så här soligt var det då vi satt på vår terass och lät maten sjunka ner.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!