Olycksfredag

Den här dagen började alldeles utmärkt. Becksvart ute, jag stiger in i bilen, backar ner från vår utfart, koncentrerar mig på om jag ser fotgängare utan reflexer eller cyklister utan ljus någonstans på den lilla vägen utanför vårt hus, och så - PANG!! Backar jag in i en bil som står parkerad vid gatan. Nu hände det som aldrig hänt mig förr. Hurra. Stor bula i min Polo, stor bula i den andra personens Audi. Toppen start på dagen.
 
Efter x antal telefonsamtal är nu allt anmält hos både polisen och försäkringen. Inom de kommande två veckorna byts bakdelen ut på min Polo. Audins skada tar min försäkring förstås hand om. Tur att man har helkasko, med en självrisk på "bara" 300 euro. 
 
Ja, den här helgen kan liksom bara bli bättre nu. 
 

Kommentarer
Postat av: Kerstin

Oj nej sån otur. Men skönt att det blev "bara" plåtskador

2013-10-12 @ 09:33:02
Postat av: Jessica

Äh, vad tråkig start på veckoslutet! Om det alls tröstar har jag lyckats med att två gånger skråma vår bil; en gång en snörik vinter då jag misstog en stor sten för en fluffig snöhög och glatt backade på, en annan gång här hemma på vår parkeringsplats. Härligt ljud, när det tar i, visst?;) Sååå störande när det händer, men ja, sånt händer väl (nästan) alla nån gång? Hoppas veckoslutet blev bra i alla fall, kram!

Svar: Hihi, tack, jo det tröstar! ;) Helt äckligt när man fattar vad man gjort. Men försäkringen tar som tur hand om det - och som tur var det bara en parkerad bil och ingen cyklist eller liknande. Hoppas ni har det bra! Kram!
kunterbunt

2013-10-13 @ 12:29:04
URL: http://silverkanten.blogspot.com
Postat av: Sara

Oj nej men fy vad jobbigt :(

Svar: Ja som tur var det bara plåtskador, men fredagen var ju nog liksom förstörd efter det. Vilken klantskalle man kan vara alltså!
kunterbunt

2013-10-15 @ 11:20:59
URL: http://www.saralene.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!