Semester

Jag har gått omkring som i ett töcken de senaste dagarna. De senaste veckorna har varit überstressiga och den här veckan har väl toppat allt. Bättre blev det inte av att jag måste ta hand om en hel massa ansökningar osv. på kvällarna. Överkörd är vad jag känner mig. 
 
Men nu väntar en veckas semester på oss. Det är kort, javisst, men kanske det hjälper att slappna av lite i alla fall. Vi åker inte till en solig strand denna gång, utan till Dortmund - mitt i det djupaste ruhrområdet. Varför det, kanske ni undrar? Jo för att min finaste B ska börja jobba där den 1 november. Pang! Där slog den nyheten ner. Får se hur detta blir; det första halva året blir det att pendla turvis på helgerna. Sedan får vi se vidare - ifall han trivs där blir Dortmund eventuellt vår nya hemstad. Det kommer att bli en stor omställning för oss båda att enbart ses på helgerna, men som man säger på tyska "Augen zu und durch" - det är bara att tuta och köra, typ. 
 
Anyway, vi semestrar alltså en vecka i Dortmund. B ska jobba lite hos nya chefen för att redan lära känna alla. Jag ska sova länge, läsa och njuta av badkaret vi har i vår lägenhet som vi hyrt för veckan. Och så ska vi se på några lägenheter för B. 
 
Så det så. Nu ska jag unna mig en kopp te och något sött på soffan innan jag antagligen stupar i säng tidigare än tidigast.
 
 

Kommentarer
Postat av: Sahara

Oj vad spännande vännen! Lycka till med nya projekt och pendlande, det är ju kul att få sakna varann också ;) speaking from experience :D Men förstår att det känns tungt också. Sköt om dej, stora kramar från Åbo!!

Svar: Tack vännen! Spännande är det, även om det känns lite jobbigt samtidigt. Men du har säkert rätt att det är bra att fâ sakna varann ibland ocksâ! Stor kram!
kunterbunt

2013-09-23 @ 15:36:13
Postat av: Sara

Vi lever också sådär just nu. Jag i Vasa och P i Jyväskylä och han kommer bara hem om helgerna. Men det går! Och det är ju inte för evigt. Och som kommentaren ovan sa så är det ganska trevligt att sakna varandra också :)

Svar: Ja absolut! Det känns bara lite jobbigt just nu, men man vänjer sig.
kunterbunt

2013-10-01 @ 12:54:39
URL: http://www.saralene.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!