Träning vecka 2

Första träningsveckan 2014 - nya tag, nya krafter, nya mål!
 
Måndag
15 min löppass (1,8 km)
Armar: Bicepscurls (20 kg), tricepspress (22,5 kg)
Rygg: Latsdrag till bröst (40 kg)
Bröst: Klassisk bänkpress (level 9)
Mage: Situps (200 klassiska + 2*40 sneda crunches)
 
Tisdag
Plankan (2+2 minuter)
 
Onsdag
20 min löppass (232 kcal)
Axlar: Axelpress (15 kg), hantellyft åt sidan (2,5 kg)
Rygg: Latsdrag bakom huvudet (40 kg), hyperextensions med 5 kg vikt
Ben: Adductor (38 kg), abductor (38 kg)
Mage: Situps (2*100 klassiska, 2*40 sneda crunches)
 
Torsdag
Plankan (2+2 minuter)
 
Söndag
Efter att ha tagit hem min pilatesboll från jobbet (där jag inte längre använder den som stol) testade jag två nya övningar med bollen. Det var svårare än jag trodde, eftersom man inte enbart måste koncentrera sig på muskelstyrkan för övningen utan även hålla balansen.
 
Armhävningar:
 
 
Benindrag:
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!