Träning vecka 4

Det börjar verkligen bli dags att få in lite nya övningar i träningen! Jag började med att byta ut både biceps- och axelmaskinen mot fria vikter och variera axelträningen med ett par nya övningar.
 
Måndag
10 min cykelpass (5,8 km)
Armar: Bicepscurls, den här gången med hantlar (5 kg), tricepspress (22,5 kg)
Rygg: Latsdrag till bröst (40 kg), rodd (level 6)
Bröst: Sned bänkpress (10 kg), klassisk bänkpress (level 8), bröstflyes (20 kg)
Mage: Situps (200 klassiska + 2*40 sneda crunches), benlyft (3*15), plankan (ca 1,5 minut) 
 
Tisdag
Mage: Plankan (2 min), sidoplankan (2*15), plankan på boll (1+1 minut)
Axlar: Axeltrio (video)
 
Onsdag
15 min löppass (2km, 185 kcal)
Axlar: Axelpress med hantlar (5 kg), hantellyft åt sidan (2,5 kg), NY ÖVNING: front raises (2,5 kg) - herregud vilken muskelvärk jag hade efter detta axelpass!
Rygg: Latsdrag bakom huvudet (40 kg), hyperextensions med 5 kg vikt
Ben: Adductor (38 kg), abductor (38 kg)
Mage: Situps (2*100 klassiska, 2*40 sneda crunches), plankan (1 min)
 
Torsdag
Mage: Planka på boll (3*1 minut), sidoplankan (3*15)
 
Bildkälla: Pinterest
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!