Guten Rutsch!

På tyska önskar man "guten Rutsch" för nyårsafton, alltså att man ska "rutscha" bra in i det nya året. Så det önskar jag er alla!

Ikväll blir det som sagt Raclette hemma hos oss och vi är just nu mitt uppe i förberedelserna.

Här är en del av det som ska dekorera bordet ikväll; det blir inte överdrivet mycket dekoration eftersom raclette-grillen och alla skålar med ingredienser kommer att ta en hel del utrymme.



Pinjenötterna är de första som får göra entré på matbordet, i en espressokopp! ;)


Heute Abend ist Raclette angesagt bei der deutsch-türkisch-finnlandschwedischen Familie! Guten Rutsch!


Kommentarer
Postat av: Frida

Tack söta du!



Ha en jättekul sista kväll på året vännen :)

2011-12-31 @ 13:25:52
URL: http://fridalinnmans.blogg.se/
Postat av: Maria

Önskar dig och "gubben" din ett riktigt Gott År 2012!



PS

Fortsätt blogga du så fortsätter jag läsa:-)

2012-01-01 @ 11:42:02
Postat av: Amrit

Ein frohes neues Jahr euch beiden!! Wir freuen uns auf ganz viele neue Blogeinträge von dir.

2012-01-01 @ 15:26:29
Postat av: Lotte

Tack detsamma Maria!

Och jo, jag fortsätter nog blogga! ;)

2012-01-03 @ 13:23:41
URL: http://kunterbunt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!