Pass

Idag har jag haft en dag ledigt. Hurra, tänker ni säkert! Javisst, jag fick sova en timme längre, men jag hade ledigt för att kunna åka till Finlands generalkonsulat i Hamburg för att förlänga mitt pass och (äntligen!) få ändrat mitt namn i det efter bröllopet.

Egentligen hade Sandra tänkt komma med, men i och med lilla Jacob blev det snabba change of plans och Alex hoppade in i hennes ställe.

120 EUR kostar det att förlänga sitt finska pass i Tyskland. Underbart. Plus bensinkostnaderna för att komma till Hamburg och tillbaka. Men nu är det fixat och om senast om två veckor borde jag få mitt pass.

Byggnaden till höger på bilden är Finnlandhaus med det finska generalkonsulatet, där vi var idag.


google

Heute habe ich Überstundenfrei gehabt, um endlich nach Hamburg zum finnischen Generalkonsulat fahren zu können, um meinen Pass zu verlängern bzw. endlich auch im Pass meinen neuen Namen ändern zu lassen.

Kommentarer
Postat av: Jessica

Jag vill minnas att ett nytt pass kostar kring 100 euro också i Finland vanligtvis, och så ska de förnyas vart femte år nuförtiden... Inget billigt nöje när man sen ska ha nya passfoton o sånt till, då är man ju uppe i 120 euro ganska snabbt.



Och vad fint med vitsippor (ditt nyaste inlägg), jag längtar såååå att det ska bli så vårigt här också! Här lovas det bara mer snö och köld till veckoslutet, man blir ju gråtfärdig av sådana nyheter..

2012-03-30 @ 08:06:14
URL: http://silverkanten.blogspot.com
Postat av: Maria

Finnlandhaus´et är en ful koloss, ursäkta mig! Skönt veckoslut önskas!

2012-03-30 @ 08:47:17
Postat av: Lotte

@Maria: hehe, ja det finns säkert finare byggnader! :)

2012-03-30 @ 11:32:20
URL: http://kunterbunt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!